Seven young and highly motivated student teachers and their teacher can't wait to come to Austria to do their field experience in our school(s)

STARS - Program

„STARS-Program“ nun auch in der Steiermark

Das “STARS-Program” ist eines der Projekte von AAECA (Austrian-American Educational Cooperation Association).

Die STARS Assistants sind angehende Lehrer/innen einer amerikanischen Universität, die während ihrer Ausbildung ein 3-4 wöchiges Unterrichtspraktikum in Österreich absolvieren.

Die österreichischen Schüler/innen profitieren dabei durch den regen Kontakt mit englischsprachigen native speakers.

Was bisher nur für Schüler/innen aus Wien und Niederösterreich möglich war und ist, wurde nach intensivsten Bemühungen und Vorbereitungsarbeiten nun auch in die Steiermark geholt.

Vom 18. Mai – 15. Juni 2019 werden Studierende der Arkansas Tech University mit unseren Schüler/innen arbeiten, Arbeits- und Unterrichtserfahrung in einer österreichischen Schule sammeln und wohl auch in die österreichische Kultur eintauchen, verschiedene Sprachen, Sitten, Gebräuche, Traditionen und die Werte unseres Landes kennenlernen.

“STARS-Program” is also now in Styria

The “STARS-Program” is one project of the AAECA (Austrian-American Educational Cooperation Association).

The STARS Assistants are student teachers from an American university, who complete a 3-4 week internship in Austria during their training.
The Austrian pupils benefit from the contact with English native speakers.

The STARS-Program was originally only available Vienna and Lower Austria. It will also take place in Styria thanks to a lot of prepatory work and organisation.

From May 18th - June 15th 2019, student teachers from Arkansas Tech University will be working with our pupils and teachers, gaining work and teaching experience in an Austrian school. They will be immersing themselves in the Austrian culture, and learning about our mannerisms, customs, landscape, traditions and the wonderful values this country has to offer.